Novel-novel Ramlah Rashid

Thursday, July 18, 2013

…sambungan >>> Assalamualaikum, sebagai menepati janji, malam ini saya sambung pengkesahan semalam – KARYA SAYA JIWA SAYA (Mengapa, siapa & kenali semua…) Baiklah, soalan yang menghujani saya sejak terbitnya karya terbaru – novel ke 14 saya (SAKITNYA CINTA) ialah, ‘MENGAPA BERLAINAN BENAR JUDUL KARYA RR YANG INI? Saya : ‘Mengapa?’ Penyanya : saya sudah mengikuti karya RR sejak yang pertama hingga ke 14 ini, kedengarannya seakan berlainan benar. Sakitnya Cinta lebih kepada keremajaan, cinta yang agak geli-geli gedik. Apakah kali ini RR memfokuskan kepada cinta remaja seluruhnya? Saya ahaqs. Kalau berhadapan, pasti Nampak rona wajah saya yang merah. Malu… hehe mujur hanya inbox di fb. Tetapi saya jawabnya begini : Saya : judul asal karya saya ialah BAKAWALI KRISTAL. Ia ditukar kepada Sakitnya Cinta oleh menerbit. Penerbit mahukan judul yang telus, bombastic juga mungkin. Bukan metafora. Katanya, pembaca remaja lebih gemarkannya. Agak bertepatan juga dengan alkisah karya tersebut di mana kesakitan momen silap watak utama – Neor (Meor Rezamudin), membuatnya bangkit membina cerita masa hadapan. Dengan sakitnya cinta semalam, tidak langsung mematahkan semangat untuk menjejak kejayaan dalam kerjaya. Itulah kisah Neor (Rezamudin), Ezeti (Kristal), Ira (mu) dan Fifei (Bakawali). Synopsis cerita? Bersambung… rr/18.7.13/k



0 Comments:

Post a Comment

<< Home